sobota, 8 września 2012

Pudełko na nici



Pamiętam niciarkę mojej babci,  rozkładane pudełko, szkatułkę z dziesiątką schowków i szufladek. W nich kolorowe guziki, zapinki, haftki, drewniane szpulki, koraliki, tasiemki.  W oczach dziecka to była skrzynia pełna skarbów schowana poza zasięgiem, wysoko na szafie.




Myszkując w „starociach” znalazłam podobną niciarkę, która przywołała  wspomnienia czarodziejskiego pudełka. Tylko kto w dzisiejszych czasach ceruje skarpetki? Profesjonalne zestawy igieł, szydełek i nici mają tylko  wtajemniczone koronczarki, hafciarki,  szwaczki i inni mistrzowie rękodzieła , dla których ta archaiczna dziś dziedzina nie stanowi tajemnicy. Dziś domowe przyborniki to igły, papierowe szpulki z nawiniętymi kilkoma metrami białej, czarnej i kolorowej nitki , do tego uniwersalny guzik i kilka agrafek.





 Znalezisko było mocno zniszczone. Wymagało dokładnego oczyszczenia  po rozkręceniu  wszystkich elementów. Odbarwienia na wieczku przykryłam farbą i wycinanką. Teraz niciarka  może stać wszędzie jako ozdoba. A  może stanie się schowkiem  na  drobiazgi i słodycze?

Dekoracja farbą akrylową i wycinanką.
Malowanie satynowym lakierem.




***

Miłego weekendu!


9 komentarzy:

  1. Sliczny ten niciak:) Ja od jakiegoś czasu też poluję na taki, ale może jutro się uda na starociach:)
    pozdrawiam Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Aga,
      Może obstawiamy te same starocie, ja też się wybieram. Powodzenia w takim razie, udanego "polowania". Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Ja tym razem w Krakowie na starociach:) wzajemnie

      Usuń
  2. Piękny niciak - bardzo udana metamorfoza. Podobnie jak Aga poluję na taki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuję. Kupiłam go za dwie i pół dyszki i skoro się podoba, to było warto włożyć trochę pracy. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne :) A dlaczego motyw drobiu ? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak.... Można powiedzieć, że to motyw drobiu, ale zapewniam Cię, że to drób z wolnego wybiegu, nie jakiś tam chów klatkowy.Prawie dzikie kury. Czujesz różnicę?
    A tak na poważnie to dzięki, że wpadłaś. Cieszę się, że Ci się podoba. Zaglądaj , zapraszam i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaglądam regularnie podziwiać jakie to zdolne osóbki mamy w rodzinie :) Jak już się wyniosę na wieś to coś z tych Twoich Cudnych Gratów musi u mnie zagościć.

      Usuń
  6. a przepraszam, że się wtrącę, właśnie szukałam takiego kuferka na nici dla mojej mamy pod choinkę i trafiłam TU. Czy można ten kuferek kupić? bkraczkowska@wp.pl
    pozdrawiam Forumowiczów i tak zdolna autorkę bloga :)

    OdpowiedzUsuń