wtorek, 22 stycznia 2013

Maski weneckie


Niech żyje bal! 

Bo to życie to bal jest nad bale! 
Niech żyje bal! 
Drugi raz nie zaproszą nas wcale! 
Orkiestra gra! 
Jeszcze tańczą i drzwi są otwarte!
Dzień warty dnia! 
A to życie zachodu jest warte! 

(Agnieszka Osiecka)

Karnawał. Czas balów, maskarad, imprez w kręgu znajomych i kostiumowych szaleństw. Dzięki maskom weneckim każdy dzień roku może mieć namiastkę karnawałowego nastroju. Mam ich kilka prosto z Włoch, ale nigdy nie zakładałam, są jak eksponaty...Moja fascynacja maskami z europejskiej  stolicy karnawału sprawiła, że  spróbowałam zrobić jeszcze kilka takich, które będę mogła nosić i czuć się karnawałowo!


Są to maski miniaturowe, a do zrobienia ich użyłam formy plastikowej i masy papier mache. (masę można kupić gotową lub zrobić samemu)


foremka i papier mache

 Ostrożnie wycięłam otwory na oczy, a potem z przyjemnością  zajęłam się dekorowaniem.


różności do ozdobienia

... farby akrylowe, reliefowe, trochę brokatu, tasiemki, koraliki i paciorki.


I "VOILA":

Oto moje małe dzieła:


Moje pomysły na wykorzystanie? Mam ich sporo:

ozdobiłam dwie karnawałowe torebki...

...najczęściej używam ich jako biżuterię

Nawet domowym sposobem zrobione zapięcie doskonale  sprawdza się i jest dowodem, że to rękodzieło.


Można nimi dekorować dom, podpinając zasłony...


 ...lub jak w weneckim wnętrzu powiesić na ścianie.


Miłej zabawy! Galla.





10 komentarzy:

  1. Patrzę i patrzę, i coraz bardziej jestem nimi zaczarowana... to znaczy, chciałam powiedzieć: oczarowana ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie też czarują maski weneckie. Takie upodobanie to może część dzieciństwa, która w nas zostaje. Może są tak piękne i tajemnicze, że pomimo zakrywania twarzy odkrywają kawałek naszej duszy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytałam kiedyś takie zdanie: Czasami maska wyraża więcej niż twarz...

      Usuń
    2. To dobra zadanie dla psychologa lub psychoanalityka,przypominam sobie fragment z filmu "Maska" : "...wszyscy nosimy maski w sensie dosłownym i metaforycznym..."Dzięki za komentarz . podoba mi si e taka forma dyskusji. Pozdrawiam

      Usuń
    3. Najdoskonalszą maską jest twarz, bo zupełnie naturalnie skrywa prawdziwe oblicze człowieka.
      pozdrawiam

      Usuń
  3. Trafiłam na Twoje maski w odpowiednim momencie ... gdyby z twarzy można było tak łatwo odczytać uczucia jak z maski ... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Witaj Ewa , dziękuję za miłe słowa. Pozdrawiam.

      Usuń