wtorek, 22 stycznia 2013

Maski weneckie


Niech żyje bal! 

Bo to życie to bal jest nad bale! 
Niech żyje bal! 
Drugi raz nie zaproszą nas wcale! 
Orkiestra gra! 
Jeszcze tańczą i drzwi są otwarte!
Dzień warty dnia! 
A to życie zachodu jest warte! 

(Agnieszka Osiecka)

Karnawał. Czas balów, maskarad, imprez w kręgu znajomych i kostiumowych szaleństw. Dzięki maskom weneckim każdy dzień roku może mieć namiastkę karnawałowego nastroju. Mam ich kilka prosto z Włoch, ale nigdy nie zakładałam, są jak eksponaty...Moja fascynacja maskami z europejskiej  stolicy karnawału sprawiła, że  spróbowałam zrobić jeszcze kilka takich, które będę mogła nosić i czuć się karnawałowo!


Są to maski miniaturowe, a do zrobienia ich użyłam formy plastikowej i masy papier mache. (masę można kupić gotową lub zrobić samemu)


foremka i papier mache

 Ostrożnie wycięłam otwory na oczy, a potem z przyjemnością  zajęłam się dekorowaniem.


różności do ozdobienia

... farby akrylowe, reliefowe, trochę brokatu, tasiemki, koraliki i paciorki.


I "VOILA":

Oto moje małe dzieła:


Moje pomysły na wykorzystanie? Mam ich sporo:

ozdobiłam dwie karnawałowe torebki...

...najczęściej używam ich jako biżuterię

Nawet domowym sposobem zrobione zapięcie doskonale  sprawdza się i jest dowodem, że to rękodzieło.


Można nimi dekorować dom, podpinając zasłony...


 ...lub jak w weneckim wnętrzu powiesić na ścianie.


Miłej zabawy! Galla.





10 komentarzy:

  1. Patrzę i patrzę, i coraz bardziej jestem nimi zaczarowana... to znaczy, chciałam powiedzieć: oczarowana ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie też czarują maski weneckie. Takie upodobanie to może część dzieciństwa, która w nas zostaje. Może są tak piękne i tajemnicze, że pomimo zakrywania twarzy odkrywają kawałek naszej duszy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytałam kiedyś takie zdanie: Czasami maska wyraża więcej niż twarz...

      Usuń
    2. To dobra zadanie dla psychologa lub psychoanalityka,przypominam sobie fragment z filmu "Maska" : "...wszyscy nosimy maski w sensie dosłownym i metaforycznym..."Dzięki za komentarz . podoba mi si e taka forma dyskusji. Pozdrawiam

      Usuń
    3. Najdoskonalszą maską jest twarz, bo zupełnie naturalnie skrywa prawdziwe oblicze człowieka.
      pozdrawiam

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. dziękuję serdecznie, pozdrawiam.

      Usuń
  4. Trafiłam na Twoje maski w odpowiednim momencie ... gdyby z twarzy można było tak łatwo odczytać uczucia jak z maski ... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Witaj Ewa , dziękuję za miłe słowa. Pozdrawiam.

      Usuń